Skriv : kontakt@fairhussalg.dk

Ejerudgifter


Ejerudgifter for salg af bolig

Ejerudgifter er de samlede faste udgifter, der er forbundet ved at eje en bolig, så som: ejendomsværdiskat, grundskyld, husforsikring, renovation, grundejerforening, skadedyrsbekæmpelse, skorstensfejning m.m.

Hos Fairhussalg arbejder vi også med variable udgifter, som vil være endnu en faktor, der skaber klarhed omkring udgifter ved drift af den pågældende bolig. Dog vil variable udgifter, som ordet selv siger, variere efter hvem og hvor mange, der bor i boligen.

Erhvervsstyrelsen kom d. 1. jan. 2015 med en ny lov, der gør sig gældende ved ejendomsmæglerarbejdet.
Den gør det mere trygt og sikkert at være boligsælger og boligkøber. Loven sørger for, at en ejendomsmægler skal være tydelig i forhold til, hvem han rådgiver – det vil dog som regel være en boligsælger, som en mægler rådgiver.
Det er efter d. 1. jan. 2015 ikke længere lovpligtigt for en ejendomsmægler at oplyse om netto- og bruttoydelser ved en bolighandel, da det vurderes, at disse faktor, med så mange forskellige lånemuligheder der er i dag, vil være mere vildledende end vejledende over for en kommende boligkøber.

Før 1. jan 2015 blev de faste ejerudgifter også lagt oven i brutto-/nettoberegningen, og det gjorde det svært for boligkøber at få det fulde overblik over driftsudgifterne ved køb af en specifik bolig.

Vi er ikke ejendomsmægler og vore erklerede mål er, at vi vil opgradere begrebet “selvsalg” så når der annonceres med “boliger til salg” og boligen er et selvsalg, så skal en kommende køber vide der er tale om et kvalitets produkt og at forretningsgangen er professionel og at handlen er 100% sikker.